Informatie m.b.t. het coronavirus

Update: 03 april, 17.00 uur

Italissima houdt de ontwikkelingen omtrent het COVID-19 virus nauwlettend in de gaten. Er zijn veel vragen met betrekking tot onze vakanties en dat begrijpen wij goed. Wij doen ons best om de website up-to-date te houden en we werken momenteel hard aan het informeren van onze klanten. Zodra wij meer informatie krijgen, passen wij de updates aan.

Vakanties met aankomst op 14 maart 2020
Helaas werden alle vakanties met aankomstdatum 14 maart 2020 gedurende de week afgebroken. Over de afhandeling van de afgebroken reis informeren we de hoofdboeker per mail.

Vakanties met aankomst vanaf 15 maart 2020
Italissima heeft helaas moeten besluiten, voor de rest van het huidige winterseizoen 2019/2020, niemand meer naar de geboekte vakantiebestemming te laten vertrekken. Zou jouw wintersportvakantie in deze periode plaatsvinden, dan betekent dit dat de reis helaas niet door kan gaan.

Hoe word je geïnformeerd met betrekking tot jouw reis als gevolg van deze maatregelen?
We begrijpen dat jij het liefst zo snel mogelijk wilt weten waar je aan toe bent. Wij willen benadrukken dat er met man en macht wordt gewerkt om jou die duidelijkheid te geven. Wij werken hierin nauw samen met autoriteiten, skilift maatschappijen en accommodatiepartners.

Momenteel zijn wij druk bezig om al onze klanten die de afgelopen periode geraakt zijn door de diverse maatregelen, op de best mogelijke manier te informeren. Wij nemen hiervoor contact op met de hoofdboeker. Je mag er uiteraard op vertrouwen dat wij dit doen in volgorde van urgentie. We verzoeken je dan ook vriendelijk om ons in de komende periode alleen in noodgevallen zelf te benaderen. Graag vragen wij hierin om jouw begrip en medewerking.

Via onderstaande vragen en antwoorden hopen we je van dienst te kunnen zijn.

Wat is een ‘Corona-Voucher’?
Je hebt een reis geboekt die geen doorgang kon vinden wegens onvermijdbare en buitengewone omstandigheden ten gevolge van het Corona-virus. Aangezien de vakantie niet is doorgegaan, willen wij ervoor zorgen dat je het geld van jouw vakantie niet kwijt bent. Je krijgt daarom een vergoeding in de vorm van een ‘Corona-Voucher’ waarvoor de SGR garant staat.
Wat is mijn ‘Corona-Voucher’ waard?
De waarde is gelijk aan de reissom van je geannuleerde boeking. De ‘Corona-Voucher’ ontvangt de hoofdboeker per mail, ook hier staat de exacte waarde op.
Kan Italissima een ‘Corona-Voucher’ verstrekken i.p.v. van restitutie van de reissom in geld?
Ja dat kan. Gezien de uitzonderlijke omstandigheden omtrent deze crisis, zijn wij van mening dat deze oplossing in de vorm van een voucher redelijk en passende oplossing is. De voucher is ontwikkeld door de ANVR en wordt gedekt door de SGR. Tevens heeft het Nederlandse Ministerie van Economische Zaken dit Voucher erkend en heeft de Nederlandse toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) meegekeken bij de voorwaarden die aan dit Voucher zijn verbonden. Indien de Corona-voucher niet (geheel) is ingewisseld vóór het verstrijken van de geldigheidsduur (1 jaar na uitgifte), zal Italissima de hoofdboeker benaderen om de resterende waarde van de Corona-voucher uit te keren.
Is mijn voucher overdraagbaar naar een ander persoon?
De Corona-voucher is op naam gesteld en strikt persoonlijk. Overdracht van de voucher is slechts mogelijk aan een (andere) deelnemer die in de oorspronkelijke boeking vermeld stond en onder de voorwaarde dat dit vooraf kenbaar wordt gemaakt aan Italissima
Wat heeft de SGR te maken met het ‘Corona-Voucher’?
Italissima is aangesloten bij het SGR. De Corona-voucher valt conform het bestuursbesluit d.d. 16 maart 2020 onder dekking van de garantieregeling van de Stichting Garantiefonds Reisgelden. Dit betekent dat in het geval van faillissement je ongebruikte ‘Corona-voucher’ wordt vergoed door de SGR.
Hoe kan ik mijn ‘Corona-voucher’ inwisselen?
Op dit moment werken wij hard aan een technisch veilige oplossing. Op zeer korte termijn zullen wij de hoofdboeker informeren hoe de voucher ingewisseld kan worden.
Het bedrag van mijn nieuw geboekte reis is lager dan de waarde het ‘Corona-Voucher’, wat nu?
Indien je bij een nieuwe boeking minder besteedt dan de op de voucher vermelde waarde, behoud je een restbedrag waarmee je binnen de geldigheidsduur van de voucher extra opties kunt bijboeken en/of nog een reis kunt boeken. Het restbedrag is na te kijken via ‘Mijn Boeking’.
Het bedrag van mijn nieuw geboekte reis is hoger dan de waarde het ‘Corona-Voucher’, wat nu?
Indien je bij boeking meer besteedt dan de op de Corona-voucher vermelde waarde, dien je het verschil bij te betalen.
Deze website plaatst cookies. Door het gebruik van onze site ga je hiermee akkoord. Zie ons privacy-statement.